همه چیز درباره سفر

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری

همه چیز درباره سفر

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری

در این صفحه هر آن چیزی که لازم است درباره سفر به اقصی نقاط ایران بدانیم ارائه میگردد. دیدنی های ایران، جاذبه های گردشگری، هتل ها و استراحت گاه ها...

  • ۰
  • ۰

ارزان ترین فصل سفر به مشهد و پررونق ترین فصل


شهر مشهد که یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای ایران است، با قرار داشتن حرم مطهر امام رضا(ع) در این شهر . همچنین جاذبه های گردشگری فراوان و دیدنی، همه ساله مسافران زیادی را از اقصی نقاط ایران و همچنین دیگر کشورها به خود جذب می کند و در برخی از ایام سال با شلوغی بیش از حد مسافران و گردشگران مواجه است. با توجه به شرایط خاصی که این شهر دارد، انتخاب زمان مناسب برای سفر به این شهر بسیار مهم می باشد. فصل پاییز با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد و همچنین دایر بودن مدارس، ارزان ترین فصل سفر به مشهد است و بهار معمولا پررونق ترین فصل.

 
پاییز در حرم امام رضا(ع)


در ایام خاص مانند تعطیلات تابستانی و ماه رمضان یا در زمان برگزاری مراسمات خاص، شلوغی این شهر دو چندان می شود. تابستان برخلاف آب و هوای گرم و خشکی که دارد و با توجه به تعطیلی مدارس نیز در بعضی سال ها شلوغ ترین فصل سفر به این شهر تاریخی و مذهبی است ولی تابستان معمولا ارزان ترین فصل سفر به مشهد نمی باشد. فصل زمستان را شاید بتوان به عنوان ارزان ترین فصل سفر به مشهد تلقی کرد ولی به دلیل سرمای زیاد در شهر مشهد، توصیه می شود که برای تفریح در فصل زمستان به این شهر سفر نشود. در فصل بهار با وجود شرایط آب و هوایی مساعد و نیز به دلیل تعطیلات نوروزی، شهر مشهد با استقبال زیادی مواجه می شود و زمان اوج سفر و پررونق ترین فصل است و البته هزینه های سفر به شهر مقدس مشهد نیز در این فصل رونق زیادی دارد! بنابراین با توجه به توضیحاتی که داده شد ارزان ترین فصل سفر به مشهد و همچنین مناسب ترین فصل، فصل پاییز می باشد. و اگر قصد دارید که در زمانی مناسب و به دور از ترافیک جاده ای و شلوغی شهر، و نیز با هزینه های مناسب و به صرفه به مشهد سفر کنید، فصل پاییز برای این منظر به عنوان بهترین فصل توصیه می شود.

از نگاه وب سایت championtraveler بهترین زمان سفر به مشهد از 14 فروردین تا 14 خرداد و یا از از اوایل شهریور ماه تا اوایل آبان میباشد.

 

  • ۹۹/۰۶/۲۲
  • سینا سینا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی